Friday, April 1, 2011

SpecialSlot : Petunjuk Kekayaan


when i hear this from the radio, tergerak hati utk share dgn semua. its true... in fact, its the basis of all decision. tapi mengapa manusia masih kurang sedar?

tahukah anda bahawa kite seharusnye meminta dari Allah segala petunjuk di dalam kehidupan seharian kite? tetapi kali ini saya ingin share tentang petunjuk kekayaan. kite selalu denga ada org jadi kaya raya buat bisness, ada org lain pula kaya rasa dgn memeri motivasi, ada pula yg jadi kaya dari menjual insuran, direct selling, public mutual etc. tetapi anda tertanya2 tak apabile anda cube membuat ape yg mereka buat, ia bertukar menjadi sukar dan tidak berjaya? mengapa? 


kite mesti ingat bahawa setiap manusia di dunia ini dilahirkan dgn satu kelebihan atau skill. daripada kelebihan inilah bakal menjadikan mereka kaya dan berjaya. ada yg boleh buat microsoft, ada yg mampu menghasilkan iPad, ada pula yg kreatif mencipta facebook!! soalannye di sini.....

bagaimana kite mampu mengetahui 
kelebihan diri kita?

mengapa perlu tahu? utk menjadi kaya dan beramal di jalan Allah~ mudah kan? dari apa yg saya dengar melalui radio, ustaz tersebut memberitahu....

"mintalah dari Allah swt petunjuk yg boleh memberitahu kite apekah kelebihan yg kite ada utk menjadi berjaya.. untuk menjadi kaya. mintalah dari Allah kerana sesunnguhnye DIA Maha Mengetahui"


berapa ramai yg berdoa setiap hari begini? iya... ini adalah reminder utk diri saya sendiri dan juga utk anda. lets start this today and pray to Allah to assist us in our daily life, in our future and in our business!!

XOXO

No comments:

read.more.on.my.journey

Related Posts with Thumbnails