Monday, March 17, 2014

myTWIN story : Part 3 Twin Pre-Labour

alhamdulillah... ada masa continue lagi. sian kat mommy yg asked me at AskMommykembar slot. sorry mommy... very tight up to blog again *ok ni alasan*

having twin as my second pregnancy has at least make me feel bit prepared. yes only a bit! haha~ i did not really prepare til the last min you know! *teruk betul* everyday i pray non-stop from day 1 til labour to have my hubby together with me during labour. when its twin, i need to be more manja! demand for more attention la kononnye.... alhamdulillah, it was Allah will and my rezeki. alhamdulillah.... storyline nye lebih kurang ginilah


Monday 2 July 2012
masa ni i dah stat mc for labour. malam tu lebih kurang kul 12am i rasa mcm lenguh pinggang. ok mind here..... i jenis yg fear to pain. masa kecik2 dulu if i jatuh or anything i ok je tapi the moment i nampak darah.. terus rasa sakit tak terhingga! so since then i develop this fear to pain thingy~ so my definition of "contraction" is always lenguh pinggang. hahahha! *in denial sgt* mmg almost every night i lenguh pinggang so that very night it started at midnite. i rasa cam "takde apelah" since my hubby takde kan... so to be strong kononnye i control my emotion. trying hard to sleep at last i terlelap. but around 3am i terjaga with more intense "lenguh pinggang". since my hubby takde and outside was raining heavvvvvvily i told myself "takde apela... lagipon kan hujan. takkan nk kejut mama papa kan. nnt nak kuar dgn basah semua... ok tahan tahan" lebih kurang camtula.. berpeluh2 i tahan rasa lenguh tu. i ingat almost to 5am kot baru i boleh tido. and syukur alhamdulillah pagi esok nye i OK!!!

Wednesday 4 July 2012
today my hubby balik. alhamdulillah... sampai jugak dia akhirnya!!! so nothing happened actually today. just happy dia sampai rumah coz i can sense macam dah dekat. masa dia takde tu i keep on telling Allah with silent doa inside my heart saying that "Ya Allah... aku harap sangat abang balik hari rabu ni then at least kasi dia rehat one day camtu then baru la labour" boleh tak doa camtu? tp that was that i keep on telling myself and deep down i know mestila Allah dengar kan....

Friday 6 July 2012
it was my check up day. and we promised qistina nk pegi alamanda after that. so she was happily followed us. so bile check up as usual my gyne akan tya "how r u mommy? how the baby inside?" camtula... then she started to masukkan jari to measure opening. her water face changed!! "mommy... do you feel pain?" NO "do feel any contraction?" NO "do you feel anything before?" NO.. nape ye doc? "i think its 5-6cm already... let me confirm" so dia pon masukkan jari lagi dalam. "yes mommy its around 5-6cm already" dalam hati i.. "syukur alhamdulillah.. sempat my hubby sampai" so my big prediction was that "lenguh pinggang" on monday tu was actually a correct contraction! so she asked me to walk slowly outside and ready to straight to labour room. i was like.. "tak sempat pegi alamanda ye doc?" dia gelakkkkk kan i jewww

so straight i was to the labour room. qistina keep asking "why we are going here? kata nk pegi alamanda...." my hubby called my mom to fetch her. i was in the labour room asking for epidural to standby *chewah mcm doctor pulak* but the anaesthetic doc tell me to take it now not later sbb i dah close to 7cm already. hurmm.... terpaksa pasrahkan je without my hubby. siap pegang tangan nurse tu sbb tanak pegang katil n nurse tu suruhla i baca doa2 tampal kat dinding tu. bagus dorang ni~ qist was still outside masa my hubby dah masuk. later i asked my mom dia ok ke.. my mom cerita la yg nurse kat situ temankan dia and ask her why she was there. she said " papa kat dalam teman mama but qistina cannot go inside coz small kids tak boleh masuk. qist nk pegi alamanda" awwwww.... sedih aiiiii. since i admitted close to friday prayer, my hubby nk pegi solar jumaat . i mintak dia doakan walaupon dalam hati ni risauuuuu sgt if i labour masa dia solat!

since pukul 12pm at 5-6cm til pukul 4pm, my opening was 8cm static. so nurse minta izin i utk assist opening. i okay kan je.. lama jugakla nk tgu siap tido2 bagai. at around 6pm i rasa mcm kebas2 dah kaki kanan ai. i cakap nurse maybe epidural tu tak berkurangan kot *mode: suspen* tp since my opening dah 10cm time tu *takot* so they are preparing for the labour. alamak...... for sure la i akan rasa mcm sakit2 skit nanti kan~~~ *takot*

okay sudah2.. kite continue part 4 ek coz rasa panjang bebeno dah ni!!

XOXO

No comments:

read.more.on.my.journey

Related Posts with Thumbnails